BELANGRIJKE INFORMATIE :

Op 16 oktober is er een TaHoma update geweest.

Meer informatie is verzonden per e-mail naar alle gebruikers of te vinden in dit forum bericht

Onbeantwoorde vraag

Wanneer worden de mogelijkheden via IFTTT uitgebreid?

Blij met de ondersteuning van IFTTT, maar die ondersteuning is helaas nog steeds te beperkt.
Ik loop daar nu keihard -voor wat betreft punt 2- tegen aan bij het gebruik van Google Home.

1. TaHoma sensors zijn nog steeds niet als Trigger (IF This) te gebruiken.
2. Als Action (THEN That) zijn alleen Scenario's te kiezen. En binnen TaHoma kan je slechts zeer weinig Scenario's aanmaken. Als je verschillende Toepassingen hebt die je apart wilt aansturen dan moet je daar twee Scenario's voor aanmaken ... dan loopt het snel op met zes gordijnen, vier screens, één uitklapzonnescherm, een dakterrasoverkapping eneen kleine 30 "stopcontacten".

Ben nu aan het overschakelen op Philips Hue voor lampen. De meest gebruikte/"belangrijke" stopcontacten zijn vervangen door Belkn WeMo's.
Zowel Hue als WeMo koppelen direct met Google Home. Mijn Honeywell thermostaat gelukkig ook.

Vragen:
1. Zijn er plannen Somfy TaHoma native te koppelen met Google Home? Zo ja, wanneer? Zo nee, waarom niet.
2. Gaat Somfy de functionaliteit via IFTTT ooit uitbreiden, zodat sensoren uitgelezen kunnen worden en Toepassingen direct aangestuurd kunnen worden?

Robert K.
Robert K.

Robert K.

Niveau
0
25 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3990 / 5000
punten
Team

Voor beide vragen is helaas nog geen timing bekend.

Robert K.
Robert K.

Robert K.

Niveau
0
25 / 100
punten

Da’s echt jammer. Staat het dus wel op de planning, want dit antwoord kan twee dingen betekenen:
1. We gaan het niet doen.
2. Het staat ingepland, maar we hebben eerst andere dingen te doen.

Geen idee hoeveel Google Home’s er intussen zijn, maar ik heb er binnenkort 1 in elke kamer staan. Werkt goed. Alleen niet met Somfyspul.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.