BELANGRIJKE INFORMATIE :

Op 16 oktober is er een TaHoma update geweest.

Meer informatie is verzonden per e-mail naar alle gebruikers of te vinden in dit forum bericht

Onbeantwoorde vraag

Tweedehands LCD bedieningspaneel resetten?

ik heb uit Frankrijk een tweedehands bedieningspaneel overgenomen uit een opgekochte inboedel. Verkoper had geen codes.
Het bedieningspaneel staat ingesteld op Franse taal en ik kan hem tot op heden niet connecten met mijn centrale, lichtje van centrale knippert wel op het moment dat ik de off toets indruk op het bedieningspaneel maar er volgt geen piep dus wordt het bedieningspaneel niet herkend.
Hoe kan ik dit LCD bedieningspaneel resetten zodat ik het kan verbinden met mijn centrale en instellen op de Nederlandse taal?

Wim W.
Wim W.

Wim W.

Niveau
0
54 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3794 / 5000
punten
Team

Kan je svp een foto sturen van het bedieningspaneel - zowel de voor- als de achterkant?

Wim W.
Wim W.

Wim W.

Niveau
0
54 / 100
punten

Dank u voor uw reactie. Hierbij de gevraagde foto's van bewust LCD bedieningspaneel.

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3794 / 5000
punten
Team

Hierbij de instructies voor het aanpassen van de taal:

LCD Keypad in LOCAL mode via Keypad
Inital condition : batteires in LCD Keypad (no condition on central unit)
1. Off + user code (1111)
2. Long press on button « MENU » up to « Language » appears (15sec)
1 Language
11 French
12 English
13 Italy
14 Dutch
15 German
3. Go down or up by
4. Choose by Press number of language + OK

Of

LCD Keypad in Installer mode via installers menu
Inital condition : batteries in central unit, batteries in LCD Keypad and LCD keypad recognized by central unit.
1. User Code (1111) + Off
2. Installer code (2222) + press Menu
« 1 : LANGUAGE » appears
3. Press 1 + OK
4. Go down or up by
11 : French
12 : English
13 : Italy
14 : Dutch
15 : German
5. Choose by Press number of language + OK

Wim W.
Wim W.

Wim W.

Niveau
0
54 / 100
punten

Dank voor de info echter lukt het hier niet mee.
De door u aangedragen opties gelden voor een bedieningspaneel in of "initial condition" of nadat deze dus is "recognized" door de centrale.
Beide toepassingen gelden in dit geval niet, het is een reeds in Frankrijk gebruikt bedieningspaneel met de door de vorige eigenaren ingestelde code. Die code is niet meer te achtethalen dus zal ik het bedieningspaneel eerst moeten resetten, ik neem aan dat dit toch op 1 of andere manier mogelijk moet zijn?

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3794 / 5000
punten
Team

Het wijzigen van de taal zou dan moeten kunnen door lang op MENU te drukken totdat 'language' verschijnt. Druk daarna op 1 en OK.

Om het LCD bedieningspaneel vervolgens toe te voegen op de centrale, open het geheugen van de centrale en druk op de OFF toets op het bedieningspaneel.

Ik hoor graag of het hier mee werkt.

Wim W.
Wim W.

Wim W.

Niveau
0
54 / 100
punten

Bedankt voor de hulp en het antwoord, helaas werkt dit niet en is deze optie al een keer eerder in deze post als antwoord aangedragen.

Dit bedieningspaneel moet eerst gereset worden en ik ben op zoek naar welke mogelijkheden er zijn om dit bedieningspaneel te resetten!

Pas daarna kan ik met de door u aangedragen stappen de taal veranderen en de connectie maken met de centrale.

Stel dat iemand zijn code vergeten is, dan moet het toch mogelijk zijn om bij een uitgeschakeld systeem het bedieningspaneel terug te zetten naar fabrieksinstellingen?

Dank voor de hulp en ondersteuning!

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3794 / 5000
punten
Team

Het zou niet nodig moeten zijn om het bedieningspaneel te resetten, de intelligentie zit namelijk in de centrale, niet in het bedieningspaneel.

Kan je het svp nog eenmaal proberen : wanneer het scherm van het bedieningspaneel uit is, druk dan lang op de MENU knop. Nu zou je de taal moeten kunnen kiezen.

Wim W.
Wim W.

Wim W.

Niveau
0
54 / 100
punten

Goedemorgen,
Ik heb het nogmaals geprobeerd, of te wel batterijen er even uitgehaald en opnieuw geplaatst en vervolgens lang op de menu knop gedrukt (circa anderhalve minuut) maar er verschijnt niets in het scherm.

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3794 / 5000
punten
Team

Kunnen we dit telefonisch verder bespreken, ik zal een privé bericht sturen hiervoor.

Wim W.
Wim W.

Wim W.

Niveau
0
54 / 100
punten

Dat is prima, vriendelijk bedankt alvast!

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.