BELANGRIJKE INFORMATIE :

Er is momenteel een storing op TaHoma/Connexoon. Inloggen is momenteel niet mogelijk

Er wordt gewerkt aan een oplossing.

BUITENZONWERING

Uitgelichte vragen

Geen vragen

FAQ

• Tahoma vindt stopcontactschakelaar niet?

Al de gegeven adviezen werkte niet. Pas nadat de Tahomabox gerest was, verliep alles volgens het boekje
    Peter W.
    Peter W.

Peter W.

Niveau
    0
    2 / 100
    punten
  • Tahoma vindt stopcontactschakelaar niet

Somfy stopcontact(SC) functioneert correct (blauwe knop aan/uit, reageert op Trelis afstandsbediening voor aan/uit, maar ook voor knipperen voor het koppelen aan Tahoma)...
    Peter W.
    Peter W.

Peter W.

Niveau
    0
    2 / 100
    punten
    Somfy
    Somfy

Somfy

Niveau
    3
    2528 / 5000
    punten
    Team
    Er zijn een paar mogelijke oorzaken: -de afstand tussen TaHoma en het stopcontact is maximaal 30 meter in een open ruimte. Kan je proberen de 2 producten dichter bij elkaar...
  • Wat moet ik aanschaffen om drie (nieuwe) screens met één wandschakelaar (smoove?) te bedienen?

Ik kan nergens vinden of de motoren (RTS?) allen op één kanaal ingesteld kunnen worden en zo allen tegelijk reageren op één wandschakelaar. Kan dit en zo ja, welke onderdelen...
    Rogier V.
    Rogier V.

Rogier V.

Niveau
    0
    1 / 100
    punt
    Somfy
    Somfy

Somfy

Niveau
    3
    2528 / 5000
    punten
    Team
    Ja, dat kan. Je kan de motoren één voor één met dezelfde zender afstellen en toevoegen (wel zorgen dat de andere motoren niet voorzien zijn van stroom). Daarna kan je ze...
  • Identificatie van io-homecontro-toepassing is mislukt?

Ik probeer mijn screens van ROMA (met gekoppelde Somfy Smoove 1 i/o) te koppelen in mijn Tahoma Box. Ik krijg echter de melding: "de identificatie van...
    Jakob H.
    Jakob H.

Jakob H.

Niveau
    0
    75 / 100
    punten
  • screens werken niet?

Ik had Somfy Connexoon en daarin waren alle screens gekoppeld maar deze heb ik ingeruild voor de Tahoma. Het toevoegen van de afstandsbedieningen Somfy Smoove gaat goed en zijn...
    Jakob H.
    Jakob H.

Jakob H.

Niveau
    0
    75 / 100
    punten
    Jakob H.
    Jakob H.

Jakob H.

Niveau
    0
    75 / 100
    punten
    Uiteindelijk gelukt! Bedankt voor uw hulp.

Uitgelichte vragen

Laatst beantwoorde vragen

Help de community

• Wat moet ik aanschaffen om drie (nieuwe) screens met één wandschakelaar (smoove?) te bedienen?

Ik kan nergens vinden of de motoren (RTS?) allen op één kanaal ingesteld kunnen worden en zo allen tegelijk reageren op één wandschakelaar. Kan dit en zo ja, welke onderdelen...
    Rogier V.
    Rogier V.

Rogier V.

Niveau
    0
    1 / 100
    punt
    Somfy
    Somfy

Somfy

Niveau
    3
    2528 / 5000
    punten
    Team
    Ja, dat kan. Je kan de motoren één voor één met dezelfde zender afstellen en toevoegen (wel zorgen dat de andere motoren niet voorzien zijn van stroom). Daarna kan je ze...

Ik probeer mijn screens van ROMA (met gekoppelde Somfy Smoove 1 i/o) te koppelen in mijn Tahoma Box. Ik krijg echter de melding: "de identificatie van...
    Jakob H.
    Jakob H.

Jakob H.

Niveau
    0
    75 / 100
    punten
  • Zonsensor overbruggen

Als de zon sensor een aantal screens naar beneden heeft gestuurd, en je er 1 handmatig omhoog wilt sturen, wordt deze toch weer door de zon sensor omlaag gestuurd. Hoe is dit...
    Rob
    Rob

Rob

Niveau
    0
    2 / 100
    punten
    Somfy
    Somfy

Somfy

Niveau
    3
    2528 / 5000
    punten
    Team
    De exacte oplossing hangt af van het type motor welke in het screen zit. Indien het een motor is met RTS draadloze techiek, kan de zon functie via de afstansdbediening uitgezet...
  • Automatische regeling mogelijk door zon / wind / regen / temperatuur?

Ik wil graag dat mijn markiezen automatisch uitgaan bij zon en automatisch omhoog gaan bij REGEN en/of harde wind en op ingestelde tijden. Ik heb IO motoren. Waarschijnlijk...
    Mike K.
    Mike K.

Mike K.

Niveau
    0
    0 / 100
    punten
    Somfy
    Somfy

Somfy

Niveau
    3
    2528 / 5000
    punten
    Team
    Hiervoor is de Eolis io windsensor in combinatie met de regensensor Ondeis beschikbaar. Deze producten hebben een directe koppeling met de motoren van de markiezen, hierdoor...
  • screen rolt weer stukje op

We hebben recent 3 screens. 2 functioneren prima, maar 1 krijgen we niet goed afgesteld. Zodra deze helemaal naar beneden is gelopen, rolt deze weer ca 10 cm terug omhoog en...
    Arno
    Arno

Arno

Niveau
    0
    1 / 100
    punt
    Somfy
    Somfy

Somfy

Niveau
    3
    2528 / 5000
    punten
    Team
    Waarschijnlijk is het onderste eindpunt van de motor niet goed afgesteld. Kan je laten weten welke motor er geplaatst is? Of als de screens net geplaatst zijn, neem contact op...

FAQ

• Tahoma vindt stopcontactschakelaar niet?

Al de gegeven adviezen werkte niet. Pas nadat de Tahomabox gerest was, verliep alles volgens het boekje
    Peter W.
    Peter W.

Peter W.

Niveau
    0
    2 / 100
    punten
  • Tahoma vindt stopcontactschakelaar niet

Somfy stopcontact(SC) functioneert correct (blauwe knop aan/uit, reageert op Trelis afstandsbediening voor aan/uit, maar ook voor knipperen voor het koppelen aan Tahoma)...
    Peter W.
    Peter W.

Peter W.

Niveau
    0
    2 / 100
    punten
    Somfy
    Somfy

Somfy

Niveau
    3
    2528 / 5000
    punten
    Team
    Er zijn een paar mogelijke oorzaken: -de afstand tussen TaHoma en het stopcontact is maximaal 30 meter in een open ruimte. Kan je proberen de 2 producten dichter bij elkaar...

Rogier V.
    Rogier V.

Rogier V.

Niveau
    0
    1 / 100
    punt
    Somfy
    Somfy

Somfy

Niveau
    3
    2528 / 5000
    punten
    Team

Jakob H.
    Jakob H.

Jakob H.

Niveau
    0
    75 / 100
    punten
  • screens werken niet?

Ik had Somfy Connexoon en daarin waren alle screens gekoppeld maar deze heb ik ingeruild voor de Tahoma. Het toevoegen van de afstandsbedieningen Somfy Smoove gaat goed en zijn...
    Jakob H.
    Jakob H.

Jakob H.

Niveau
    0
    75 / 100
    punten
    Jakob H.
    Jakob H.

Jakob H.

Niveau
    0
    75 / 100
    punten
    Uiteindelijk gelukt! Bedankt voor uw hulp.
Connexoon io.jpg
Banner_ 968x1382.jpg

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.