INFORMATIE :

Vanaf nu hebben wij veel handleidingen online beschikbaar gemaakt voor Somfy producten, beginnend met Somfy TaHoma en Somfy Protect. Hier zal regelmatig nieuwe informatie aan toegevoegd worden. Kijk op: somfy.swipeguide.com.

Onbeantwoorde vraag

Wil met 2 Somfy afstandsbed. separaat 2 rolluiken (naast elkaar) bedienen(type Smoove Origin RTS).Hoe te doen?

Mijn dochter heeft op zolder 2 rolluiken die ze met 2 afzonderlijke Somfy afstandsbedieningen separaat kan bedienen. dit werkte altijd prima. Nu is een afstandbediening kapot gegaan. Zij heeft deze door een nieuwe vervangen (type Smoove Origin RTS nr go 229 5121787A002). Zij heeft geprobeerd de nieuwe afstandbediening te koppelen. Wat zij nu precies gedaan heeft weet ik niet maar het eindeffect is dat als zij met de afstandbediening omhoog drukt ... het ene rolluik omhoog gaat en het andere rolluik tegelijk omlaag gaat. Ook de andere afstandbediening doet hetzelfde.
De rolluiken zitten allebei op dezelfde stroomkabel aangesloten. De motoren van de rolluiken zijn lastig te bereiken zitten nl ingebouwd in de dakkapel.
Vraag : hoe kom ik weer terug in de situatie dat iedere afstandbediening slechts 1 rolluik bedient, en , mocht dit om een af andere reden niet lukken... wat moet er gebeuren om de rolluiken weer gelijk omhoog of omlaag te laten gaan met 1 afstandbediening.

M L.
M L.

M L.

Niveau
0
1 / 100
punt

Geen antwoorden

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.