INFORMATIE :


Er is een bug in de huidige Connexoon io app voor iPhones - hierdoor worden namen van motoren niet goed getoond - de originele motor naam is zichtbaar, niet de naam die je zelf hebt ingevuld. Er wordt gewerkt aan een update.

Vanaf nu hebben wij veel handleidingen online beschikbaar gemaakt voor Somfy producten, beginnend met Somfy TaHoma en Somfy Protect. Hier zal regelmatig nieuwe informatie aan toegevoegd worden. Kijk op: somfy.swipeguide.com.

Onbeantwoorde vraag

Wat is oplossing voor defecte zonautomaat

Ik heb een vraag.
Wij hebben een Somfy Soliris Uno zon/windautomaat voor ons zonnescherm. Alleen sinds kort werkt de zonstand niet meer correct. Hij heeft wel altijd correct gewerkt.
Het probleem is dat als ik hem op de zon stand zet, de led die aangeeft dat de ingestelde lichtwaarde is overschreden, meteen continue begint te branden en het scherm na een tijdje uitstuurt.
Dit doet hij op alle ingestelde waardes; test, 10-20kLux en hoger. Maar ook als er geen zon is en ook als het vrijwel donker is.
De windautomaat (is 1 en dezelfde buitenunit met de zonautomaat) werkt wel helemaal correct.

De bedrading buiten heb ik gecontroleerd en lijkt in orde.
De binnenunit stond in de demostand geprogrammeerd en heb ik omgeprogrammeerd naar de zonneschermstand. Het verschil was merkbaar omdat hij nu niet na 2sec (demostand) maar na 2 minuten (in de zonstand) het scherm uitstuurt.

Mijn vraag is: kan het zijn dat de binnenunit nog in een verkeerde programmeer stand staat, of is er iets defect?
Hij lijkt continue signaal van de zonsensor te krijgen (omdat lampje meteen en altijd gaat branden ongeacht instelling of lichtintensiteit buiten).
Of werkt het juist andersom en gaat het lampje branden omdat hij signaal mist van de zonsensor. Dan zou het ook aan de bedrading kunnen liggen.
Of is de binnenunit die defect is?

Iets wat er misschien (maar mogelijk ook niet) mee te maken heeft: paar weken geleden problemen met de oven gehad waardoor de aardlekschakelaar er steeds uit knalde. Ben toen de oven aan het testen geweest en daardoor paar keer vrij snel (binnen minuut) achter elkaar stroomuitval gehad. Paar weken later pas voor het eerst dit seizoen zonstand geprobeerd en sindsdien dit probleem.

Ik vraag me nu af of ik een nieuwe binnen of buitenunit moet bestellen.

Hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt voor een evt reactie
Mvg
Erik

Erik
Erik

Erik

Niveau
0
1 / 100
punt

Geen antwoorden

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.