INFORMATIE :

Vanaf nu hebben wij veel handleidingen online beschikbaar gemaakt voor Somfy producten, beginnend met Somfy TaHoma en Somfy Protect. Hier zal regelmatig nieuwe informatie aan toegevoegd worden. Kijk op: somfy.swipeguide.com.

Onbeantwoorde vraag

Toepassing verdwenen en opnieuw instellen lukt niet?

Gister zijn er bij ons drie zonneschermen geinstalleerd en heeft de installateur samen met mij de Connexoon Window app ingesteld om de schermen m.b.v. de smart phone te kunnen bedienen. Na instellen heb ik alle schermen bediend om te kijken of alles goed werkt, dat was het geval. Gisteravond wilde ik de zonneschermen omhoog doen en schetst mijn verbazing dat twee van de drie ingestelde schermen verdwenen waren van de Connexoon Window app... Gelukkig heb ik ook een Situo 5 io Pure afstandsbediening bijgeleverd gekregen waarmee ik de andere twee schermen wel kon bedienen.

Vandaag heb ik geprobeerd om de twee verdwenen schermen weer toe te voegen in de Connexoon Window app, maar ik kom niet verder dan de stap waarbij de PROG-toets moet worden ingedrukt. Ik heb in het voorgaande scherm gekozen voor de afstandsbediening zonder terugkoppeling (1), en ik neem aan dat ik de PROG-toets van de Situo 5 io Pure gedurende 2 seconden moet indrukken. Wanneer ik dat doe, gaat zoals verwacht het laatst bediende scherm kort op en neer. Vervolgens klik ik op OK waarna de Connexoon Window app gaat zoeken naar een sleutel. Hier gaat het fout, de sleutel wordt niet gevonden.

Mijn vraag is: wat doe ik fout, of hoe kan ik ervoor zorgen dat het wel goed gaat?

Bert
Bert

Bert

Niveau
0
11 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
4
5000 / 5000
punten
Team

Waarschijnlijk gebruikt u Sunea io motoren en zijn deze met een verkeerd motor profiel ingeregeld.
Afhankelijk van het ingestelde profiel zijn deze zichtbaar in de Connexoon Window of de Connexoon Terrace app. Kunt u de Connexoon Terrace app downloaden en kijken of de andere motor daar zichtbaar is?

Bert
Bert

Bert

Niveau
0
11 / 100
punten

Bedankt voor de snelle reactie! Inderdaad zijn alle drie de schermen wel beschikbaar in de Connexoon Terrace app (de icoonen van de twee waar het om gaat zijn groen i.p.v. oranje).

Nadat ik het tweede scherm probeerde toe te voegen in de Connexoon Window app op dezelfde manier (voordat ik uw antwoord heb gelezen) om te kijken of het detecteren bij dit scherm ook niet ging lukken, merkte ik op dat het tweede kanaal op mijn Situo 5 io Pure afstandsbediening nu beide schermen bedient... Opzich geen ramp, daar ik normaliter de app zal gebruiken, maar waarom dit nu zo werkt begrijp ik niet, kunt u mij dat uitleggen, zodat ik het wellicht weer ongedaan kan maken en de bediening m.b.v. de afstandsbediening weer zoals voorheen werkt?

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.