INFORMATIE :

Vanaf nu hebben wij veel handleidingen online beschikbaar gemaakt voor Somfy producten, beginnend met Somfy TaHoma en Somfy Protect. Hier zal regelmatig nieuwe informatie aan toegevoegd worden. Kijk op: somfy.swipeguide.com.

Onbeantwoorde vraag

Smart programma wordt niet uitgevoerd?

Voor mijn knikarmscherm heb ik een tijdsblok gedefinieerd en een minimale lichthoeveel op de lichtsensor ingesteld. In het smart programma overzicht staan bij dit scenario beide voorwaarden op groen maar de actie wordt niet uitgevoerd en ik krijg ook geen verificatie melding binnen. Bij directe sturing van het scherm via de app wordt de gewenste actie wel direct uitgevoerd. Scenario weggooien en opnieuw programmeren heeft geen effect. Heeft altijd prima gefunctioneerd. Waarin moet ik de oplossing zoeken?

frank K.
frank K.

frank K.

Niveau
0
12 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
4
5000 / 5000
punten
Team

Om te voorkomen dat de zonwering bij iedere wolk voor de zon beweegt zit er een vertraging in de werking van de lichtsensor.

Wanneer de ingestelde waarde bereikt is, zit er een vertraging in van 8 minuten voordat de zonwering de gewenste positie bereikt. Ook moet de zon meer dan 8 minuten onder de waarde hebben gezeten.

Onderstaande afbeelding geeft een uitleg hiervan:

frank K.
frank K.

frank K.

Niveau
0
12 / 100
punten

helaas is, zover ik kan beoordelen, de 8 minuten wachttijd zoals beschreven hier niet in het geding.
In bijgevoegd bestand de informatie die ik uit het systeem kan halen.
vervolgens via de app het knikarmscherm handmatig uitgestuurd en dan reageert deze direct.

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
4
5000 / 5000
punten
Team

Kan je controleren of je bij het opslaan van het Smart programma de optie hebt aangevinkt?

Dit zorgt ervoor dat het Smart Programma op het tijdstip dat het actief wordt controleert wat de huidige status is. 

In jouw voorbeeld:

16:00 : Licht = 30.000 lux, vink = uit. Geen aktie. Als de zon verder niet onder de 30.000 lux komt zal de zonwering niet uit gaan.

16:00 : Licht = 30.000 lux, vink = aan. Zonwering uit

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.