INFORMATIE :

De bug in Connexoon io apps voor iPhones is opgelost - Update je Connexoon app en de naam van de io motor wordt nu weer goed weergegeven.>
Vanaf nu hebben wij veel handleidingen online beschikbaar gemaakt voor Somfy producten, beginnend met Somfy TaHoma en Somfy Protect. Hier zal regelmatig nieuwe informatie aan toegevoegd worden. Kijk op: somfy.swipeguide.com.

Onbeantwoorde vraag

Fout bij overdracht van de io-homecontrol beveiligingssleutel?

Ik heb een zonnescherm met een io motor en een Situo 1 io afstandbediening die werken goed samen. Ik heb ook een connexoon aangesloten en geïnstalleerd en vervolgens de app gedownload (Terrace) als ik nu probeer de app te gaan gebruiken krijg is steeds en ook echt steeds dezelfde foutmelding en krijg het dus niet aangesloten.
De stappen die ik zet zijn:
1 open de app, ik zie dat er verbinding is,
2. ik kies voor configuratie en dan voor ontvangen van een sleutel.
3. ik druk 2 sec op de prog toets van de afstandsbediening en op ok en dan komt weer de foutmelding.

Wat doe ik fout of wat kan beter?

Erwin V.
Erwin V.

Erwin V.

Niveau
0
12 / 100
punten

Antwoorden

Matthijs T.
Matthijs T.

Matthijs T.

Niveau
0
43 / 100
punten

Ik heb hetzelfde. Is het jou al gelukt dit op te lossen?
Iemand een tip misschien?

Matthijs T.
Matthijs T.

Matthijs T.

Niveau
0
43 / 100
punten

Het is me gelukt twee motoren te vinden (derde morgen maar eens doen) door op Toevoegen te klikken en dan de laatste optie (geen afstandsbediening).
Hij vond bij mij het zonnescherm in de Windows app, dus kan zijn dat dat bij jou ook een optie is.

Matthijs T.
Matthijs T.

Matthijs T.

Niveau
0
43 / 100
punten

De truc is inderdaad:
1. Open de app -> configuratie->toevoegen
2. Selecteer zonnescherm en klik doorgaan
3. Selecteer geen afstandsbediening (3e optie) en klik OK
4. Druk nu 2 seconden de prog toets van je bediening in om het zonnescherm ‘vindbaar’ te maken

Erwin V.
Erwin V.

Erwin V.

Niveau
0
12 / 100
punten

Dank je wel, idd gelukt! Van de servicedesk is het behoorlijk stil gebleven helaas.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.