INFORMATIE :

Vanaf nu hebben wij veel handleidingen online beschikbaar gemaakt voor Somfy producten, beginnend met Somfy TaHoma en Somfy Protect. Hier zal regelmatig nieuwe informatie aan toegevoegd worden. Kijk op: somfy.swipeguide.com.

Onbeantwoorde vraag

Geen sms - maar wel mobiele verbinding met protexium alarm

Ik heb een protexiom alarm geinstalleerd, via internet de poorten open gezet en kan deze benaderen.
De applicatie op de telefoon werkt ook, alleen geeft deze geen push melding oid als het alarm af gaat.

Dus dan maar via de SMS, nu zijn alle gegevens ingevuld / pin/puk code en na enkele seconden zie je dat het alarm systeem verbonden is met het KPN netwerk ( simyo)

Alleen zodra we een telefoon nummer invullen en dan test in drukken om een sms te versturen komt er niets binnen.

nummers geprobeerd als 06xxxxx ook als +316xxxx en 00316xxxxx alleen geen van de nummers werkt.

Wat gaat er hier fout , kan iemand mij helpen zodat het alarm werkt naar behoren ?

mvg

Vincent V.
Vincent V.

Vincent V.

Niveau
0
25 / 100
punten

Antwoorden

Beste Vincent V.
Ik heb exact het zelfde probleem en kom daar ook niet uit, ben eigenlijk teleurgesteld in het product van dit merk. Al heel veel zitten Google maar ook daar is niets te vinden. De handleiding vindt ik ook zeker niet duidelijk, het lijkt mij dat er verschillende versies zijn maar ook al kijk je daarin kom je ook echt niet verder.
Ik heb het GSM kaartje wat bij het systeem was meegeleverd geactiveerd via Afone Mobile en een e-mail bevestiging ontvangen van de activatie maar dit werkt ook niet.
Het netwerk was volle bak 5/5 maar werkt niet. Als ik inlog via het internet in het alarm systeem zie ik wel dat zij zijn verzonden maar komen niet aan op mijn 06.
Hoop nu dat er mensen zijn die hier iets meer over weten en dat met ons hier willen delen?

Vincent V.
Vincent V.

Vincent V.

Niveau
0
25 / 100
punten

Hallo Theo,

heb je al contact gehad met somfy ?

Ik snap er ook niks van, heb van alles geprobeerd, zouden wij dan net weer een model hebben waar allemaal bugs in zitten ?

Somfy, we horen graag hoe dit zit !?!

Jean Paul L.
Jean Paul L.

Jean Paul L.

Niveau
0
11 / 100
punten

Hoi, van de week dit systeem gekocht. zelfde probleem. wel verbinding maar ik ontvang geen sms. Somfy nu al meerdere keren gebeld maar geen normaal antwoord waar je verder mee komt.

Zelfs een andere simkaart geprobeerd maar die pakt hem niet. Dus ook niet mee kunnen testen.

Vraag me af waar het probleem zit.

Door een foutje wel 2 jaar de sim diensten gekoppeld. dus ff terug brengen is lastig nu.

@somfy help ons!

Verbinding met d App werkt ook gewoon, enkel het versturen van sms niet.

Hoi Vincent,
Ik heb diverse keren geprobeerd om te bellen maar daar wordt niet opgenomen... heb dan ook spijt van deze aankoop!!! Ook vindt ik het vreemd dat Somfy hier op het forum geen antwoord geeft op de vragen die hier geplaatst worden. Mijn aankoop van ruim €900.00 is zo niet te gebruiken wellicht als zij dit lezen kunnen zij ons misschien een aanbod doen voor een Somfy PSTN module zodat wij het wel kunnen gaan gebruiken?

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.