INFORMATIE :



Vanaf nu hebben wij veel handleidingen online beschikbaar gemaakt voor Somfy producten, beginnend met Somfy TaHoma en Somfy Protect. Hier zal regelmatig nieuwe informatie aan toegevoegd worden. Kijk op: somfy.swipeguide.com.

Onbeantwoorde vraag

Ik krijg de intelligente activering niet aan de praat. Wie kan mij helpen?

Ik heb vorige week een binnencamera aangesloten en op de app alle schakelaars aangezet en locatiedeling geactiveerd. Toch weigert de intelligente activering zijn werk te doen.
Vandaag na overleg met dealer camera verwijdert uit app, app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, camera gereset. Resultaat; geen intelligente activering. De dealer heeft een nieuwe camera besteld, maar ik twijfel of dit het probleem verhelpt.
Opnieuw binnencamera verwijderd, maar ook dan werkt de intelligente activering op alleen de buitencamera nog niet.
Vandaag een nieuwe camera geinstalleerd en het probleem lijkt opgelost. Nog even een weekje testen voor alle zekerheid.
Je raadt het misschien al! De intelligente activering is er na 1 keer al weer mee opgehouden. Vandaag de klantenservice maar gebeld. Die wilde mij eerst afpoeieren met de mededeling dat de activering alleen werkt met intellitag-apparaten. Toen ik hem wees op de tekst op de website en de installatieinstructie ging hij in overleg met de productspecialist. Hopelijk word ik snel teruggebeld.

Herman V.
Herman V.

Herman V.

Niveau
0
51 / 100
punten

Antwoorden

Stephan Z.
Stephan Z.

Stephan Z.

Niveau
1
100 / 750
punten

Hi Herman,

Hier ook het probleem, hoor graag als jij het hebt opgelost.
Daarnaast kan ik “mijn beveiliging” niet activeren in mijn Tahoma box, heb jij ervaring hiermee. Ik had verwacht dat als ik een beveiligingapparaat aanmeld in de Tahomabox(en functioneert goed) mijn beveiliging kan instelling voor diverse scenario’s. Vanuit Somfy een standaard antwoord, app verwijderen en apparaat verwijderen maar werkt niet.
Hoor graag van je

Herman V.
Herman V.

Herman V.

Niveau
0
51 / 100
punten

Vandaag, 27 juni, nog steeds niet teruggebeld door Somfy, ondanks verschillende emails met de vraag waar het antwoord blijft op mijn vraag. Gelet op anderen die dezelfde vraag stellen is mijn vraag geen incident.
Meneer Somfy, ik wacht op uw antwoord!

Stephan Z.
Stephan Z.

Stephan Z.

Niveau
1
100 / 750
punten

Soms functioneert het dan weer net contra, kom ik thuis geeft Somfy aan dat ik net mijn huis heb verlaten. Ik heb wel een e-mail ontvangen met een aantal voorstellen en vragen, erg jammer dat je niet op de e-mail kan reageren( noreply mail. Gaat lekker

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
4
5000 / 5000
punten
Team

De intelligente activering maakt gebruik van de GPS locatie van de smartphone.

Het is belangrijk de volgende zaken te checken:
-Het woonadres in de app moet juist zijn, zowel geschreven als op de kaart. Je kan dit checken via Menu, Mijn woning
-Intelligente activering moet geactiveerd zijn in de app. Menu, instellingen, intelligente activering
-De smartphone moet je Somfy protect app niet snoozen of in energie bespaarstand zetten.
-De app moet toegang hebben tot de GPS en GPS nauwkeurigheid moet op hoog staan

Herman V.
Herman V.

Herman V.

Niveau
0
51 / 100
punten

Wat een slappe reactie!
Dit zijn de standaard zaken die in de handleiding staan en natuurlijk op orde zijn en gecheckt door de Somfy-medewerker.
Met al deze zaken op orde werkt het dus nog steeds niet en zou de Somfy-medewerker mij terug bellen. Er zit dus iets in de app waardoor het niet werkt. Graag een goede inhoudelijke reactie telefonisch.

Herman V.
Herman V.

Herman V.

Niveau
0
51 / 100
punten

Vandaag, 8 juli, gebeld door Klantenservice. Zelfde oplossingen gehoord die niet werken. Terugbellen lukt niet, want altijd in gesprek en emailadres is noreply. Kortom, wil Somfy mij bellen met een werkend alternatief!

Herman V.
Herman V.

Herman V.

Niveau
0
51 / 100
punten

We zijn een maand verder en nog steeds geen reactie van meneer Somfy! Zelf nog Hoofddorp gebeld, die zou de accountmanager laten terugbellen. Ik wacht nog steeds.
Graag persoonlijk contact

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.