INFORMATIE :

Vanaf nu hebben wij veel handleidingen online beschikbaar gemaakt voor Somfy producten, beginnend met Somfy TaHoma en Somfy Protect. Hier zal regelmatig nieuwe informatie aan toegevoegd worden. Kijk op: somfy.swipeguide.com.

Onbeantwoorde vraag

Hoe kan ik niet werkende z-wave 'restanten' verwijderen uit mijn tahoma configuratie?

Ik heb zojuist een z-wave stick toegevoegd en heb geprobeerd een Fibaro stekker en een Heatit push-button 8 schakelaar toe te voegen. Tahoma ziet bij aanmelden voor deze twee apparaten diverse z-wave items maar kan er niets mee denk ik want hij laat ze grijs zien en laat geen enkele mogelijkheid zien er iets mee te doen. Bij afmelden van de twee apparaten blijven grijze z-wave rest items in tahoma staan welke niet verwijderd kunnen worden. Tahoma meld "Deze toepassing is reeds verbonden met een ander product, deze twee producten zullen verwijderd worden", echter er wordt niets verwijderd...
Moet ik dan toch een z-wave systeem op gaan bouwen met een raspberry Pi en de Tahoma alleen voor mijn rolluiken gaan gebruiken?

Peter V.
Peter V.

Peter V.

Niveau
0
14 / 100
punten

Antwoorden

Martijn J.
Martijn J.

Martijn J.

Niveau
0
24 / 100
punten

Ik zit met presies hetzelfde probleem, ik wilde de grijze knoppen in een aangemaakte kamer(rommel) zetten maar zelfs dat ging niet.
En nu krijg ik de module niet meer verwijderd.

Zoiets moet je toch zelf in de hand hebben zonder somfy te contacteren, want die hebben toch geen tijd.
Ik heb een probleem met een rookmelder en wacht al 2 weken op antwoord.

Als ik dit allemaal van te voren had geweten had ik een home center 2 gekocht met rts ipv io motoren.

Beetje tegenvallende interface en klantenservice.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.