INFORMATIE :

Er is een bug in de huidige Connexoon io app voor iPhones - hierdoor worden namen van motoren niet goed getoond - de originele motor naam is zichtbaar, niet de naam die je zelf hebt ingevuld. Er wordt gewerkt aan een update.

Vanaf nu hebben wij veel handleidingen online beschikbaar gemaakt voor Somfy producten, beginnend met Somfy TaHoma en Somfy Protect. Hier zal regelmatig nieuwe informatie aan toegevoegd worden. Kijk op: somfy.swipeguide.com.

Onbeantwoorde vraag

Tijd verkorten in alarm stellen met protexiom

Ik heb van het weekend een protexiom alarm systeem geïnstalleerd.
Waarbij een 2 tal PIR sensoren zitten, 4 tal raam/deur sensoren.

bij de binnenkomst hal hebben we hem op vertraging gezet zodat je als het alarm aan is , iets tijd hebt om hen uit te zetten handmatig.

De rest van de maak/breek sensoren hebben we op direct inschakelen gezet door middel van de jumper posities te veranderen zoals in de handleiding stond beschreven.

Toch duurt het vrij lang voor dat het systeem op "scherp" staat nadat het alarm aangezet is.
Bijv binnen 2 minuten o.i.d. als je dan de deur open zet bij de direct aan zone dan gebeurd er niks en gaat het alarm niet aan.

Is hier wat aan te doen, of is dit gebruikelijk ?

mvg

Vincent

Vincent V.
Vincent V.

Vincent V.

Niveau
0
25 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
4
5000 / 5000
punten
Team

Je kan de vertraging zelf instellen.
Kijk svp op pagina 34 van de handleiding, daar staat het uitgelegd.

Vincent V.
Vincent V.

Vincent V.

Niveau
0
25 / 100
punten

Dat is dan niet een erg duidelijke uitleg,het gaat namelijk niet om de binnenkomst vertraging zoals in de handleiding staat maar het gaat om de inschakeling om het alarm in te schakelen zodat alles direct geactiveerd is. Want de instelling welke ik gevonden had waar je direct inschakelen per sensor kan zetten via de dipswitches lijkt niet helemaal te werken. Ook zie ik in de handleiding dat er verwezen word naar de zone met vertraagde inschakeling, dit is alleen bij de voordeur, de andere zone is op een andere letter gezet en zou direct moeten schakelen. ( althans dat lijkt me)

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.