INFORMATIE :

Er is een bug in de huidige Connexoon io app voor iPhones - hierdoor worden namen van motoren niet goed getoond - de originele motor naam is zichtbaar, niet de naam die je zelf hebt ingevuld. Er wordt gewerkt aan een update.

Vanaf nu hebben wij veel handleidingen online beschikbaar gemaakt voor Somfy producten, beginnend met Somfy TaHoma en Somfy Protect. Hier zal regelmatig nieuwe informatie aan toegevoegd worden. Kijk op: somfy.swipeguide.com.

Onbeantwoorde vraag

Somfy rolluiken koppelen aan AB en Bridge mogelijk?

Op mijn woning zijn reeds een 3 tal rolluiken geïnstalleerd. De installatie is door de monteur voltooid door de rolluiken te koppelen aan de SITUO 5 io afstandsbediening. Hiermee werken de rolluiken prima. Als actie kreeg ik er gratis een Somfy bridge bij waarmee ik de rolluiken mee zou moeten kunnen aansturen. Nu heb ik op mijn iPad en iPhone de Connexoon Window app geinstalleerd maar telkens kan ik geen connectie opzetten met de rolluiken. Ik heb eerst geprobeerd een connectie te maken met de optie waarbij ik zeg dat ik geen afstandsbediening heb, en dan worden er geen nieuwe producten gevonden. Als ik het probeer door de sleutel over te nemen van mijn 1 weg afstandsbediening vraagt de app om de KEY toets 2 seconden in te drukken? Welke toets is dit op deze AB? Ik heb het inmiddels met alle toetsen geprobeerd maar krijg telkens een foutmelding dat de sleutel niet kan worden overgedragen?!?

Hoe kan ik nu de bridge koppelen?!?! Mag aannemen dat je zowel de bridge als de AB gelijktijdig kan koppelen?!

Ik hoor het graag.

Mvg, Peter Koolen

Peter K.
Peter K.

Peter K.

Niveau
0
1 / 100
punt

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
4
5000 / 5000
punten
Team

Waarschijnlijk zit er dan een io sleutel in de rolluiken ter beveiliging.
Met een 1-weg zender zoals de Situo 5 kan je deze sleutel niet overdragen. Wij raden aan om contact op te nemen met de dealer, deze kan de Rolluiken toevoegen aan de Connexoon io.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.