INFORMATIE :

Vanaf nu hebben wij veel handleidingen online beschikbaar gemaakt voor Somfy producten, beginnend met Somfy TaHoma en Somfy Protect. Hier zal regelmatig nieuwe informatie aan toegevoegd worden. Kijk op: somfy.swipeguide.com.

Onbeantwoorde vraag

Hoe voeg ik een 2e Philips Hue bridge toe?

Dit forum bevat een presentatie die beschrijft hoe je de eerste Hue bridge kan toevoegen, maar ik kan geen manier vinden om mijn 2e bridge toe te voegen. Is er toch een manier?

Hans S.
Hans S.

Hans S.

Niveau
0
22 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
4
5000 / 5000
punten
Team

Er kan 1 Philips Hue bridge gebruikt worden per TaHoma.
Op 1 Philips Hue bridge kunnen 50 Philips Hue lampen aangesloten worden.

Hans S.
Hans S.

Hans S.

Niveau
0
22 / 100
punten

De beperkende factor op een Hue bridge is eerder het aantal schakelaar/dimmers en sensors dan het aantal lampen. Voor een beetje huis zijn gewoon 2 bridges nodig als de gezinsleden ook 'gewoon' schakelaars aan de muur willen hebben plus wat slimme sensors. En dat willen ze! Oh ja, Tahoma ondersteunt die helemaal nog niet. Je vraagt je af wat eigenlijk de bedoeling van het uiterst beperkte Hue support is in de Tahoma; je kan niet triggeren op een Hue sensor of Hue schakelaar, en je kan alleen maar voor de helft van je huis lampen aansturen omdat er maar 1 bridge wordt ondersteund. Met bv. Athom Homey kan dat wel allemaal, en kun je bovendien de Somfy apparaten aansturen (IO via Tahoma, RTS direct). Aan de andere kant werkt de Somfy app met de laatste update weer betrouwbaarder dan de Homey app. Het blijft een interessante hobby... Heb me nog niet verdiept in de vraag hoe makkelijk de Somfy app eigenlijk tussen 2 Tahomas zou schakelen (die dan elke 1 Hue bridge interfacen). Maar voorlopig gebruik ik de Homey dan maar ipv de Tahoma box.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.