INFORMATIE :

Er is een bug in de huidige Connexoon io app voor iPhones - hierdoor worden namen van motoren niet goed getoond - de originele motor naam is zichtbaar, niet de naam die je zelf hebt ingevuld. Er wordt gewerkt aan een update.

Vanaf nu hebben wij veel handleidingen online beschikbaar gemaakt voor Somfy producten, beginnend met Somfy TaHoma en Somfy Protect. Hier zal regelmatig nieuwe informatie aan toegevoegd worden. Kijk op: somfy.swipeguide.com.

Onbeantwoorde vraag

Connexoon krijgt geen verbinding?

Heb sinds 1 jr een zonwering. 1e connexoon werkte totdat ik overstapte naar ziggo. Daarna geen werking meer van de conexoon. van de dealer n nwe ontvangen. die wil ik vandaag installeren maar HELAAS ook die maakt geen verbinding met wat dan ook. geen lan of screen

Wilfred D.
Wilfred D.

Wilfred D.

Niveau
0
0 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
4
5000 / 5000
punten
Team

De Connexoon werkt in de meeste thuis-netwerk situaties. Het kan zijn dat het enkele minuten duurt voordat het Led aan de zijkant groen wordt. Indien er problemen zijn zou ik het volgende adviseren:
-sluit de Connexoon direct aan op het modem, steek daarna pas de stekker van de Connexoon in het stopcontact.
-de Connexoon werkt het beste zonder firewall.
-om de Connexoon in een bedrijfsnetwerk te gebruiken moeten wat netwerk instellingen aangepast worden
-mochten bovenstaande instructies niet helpen of wil je info over de netwerk instellingen, neem dan svp contact op met klantenservice.

Roberto G.
Roberto G.

Roberto G.

Niveau
0
12 / 100
punten

Ik heb een vraag voor Somfy:

Jullie geven het volgende aan:
-de Connexoon werkt het beste zonder firewall.
-om de Connexoon in een bedrijfsnetwerk te gebruiken moeten wat netwerk instellingen aangepast worden

Maar wat moet er aangepast worden in firewall...?
Van welk poort maakt Connexoon gebruik...?

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
4
5000 / 5000
punten
Team

Hierbij de benodigde netwerk instellingen bij gebruik van de Connexoon in een bedrijfsnetwerk of firewall:

•The Connexoon uses DHCP to configure its ethernet interface. (IP,netmask,defaut gateway and DNS servers addresses)
• The Connexoon needs to resolve Somfy server names through the configured DNS server (whole .overkiz.com domain)
• IP range used: 178.32.15.129 to 178.32.15.254

• The Connexoon sends UDP packets to port 123 and receives related UDP answers from overkiz servers (NTP)
• The Connexoon regularly sends UDP packets to port 18888 and receives related UDP answers of overkiz servers
• The Connexoon regularly connects through HTTPS to Overkiz servers (TCP port 443)
• The Connexoon connects through HTTP to Overkiz servers during recovery (TCP port 80)
• The Connexoon will only work if incoming UDP packets (from overkiz servers port 18888 to the device) are accepted in a time window of at least 30 seconds since the last outgoing UDP packet (device to overkiz servers port 18888).

Daan W.
Daan W.

Daan W.

Niveau
0
34 / 100
punten

De instellingen zoals hier onder genoemd heb ik gemaild gekregen, maar ja... hoe vul je dat in als je in het ziggo modem inlogt via 192.168 etc.?
Het zou fijn zijn als er screenshots beschikbaar zijn hoe dit ingevuld dient te worden, want hier is geen uitkomen aan.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.