BELANGRIJKE INFORMATIE :

TaHoma/Connexoon server probleem

Op 20 maart tussen 07:00 en 10:15 was er een TaHoma / Connexoon server probleem. Hierdoor konden enkele klanten niet inloggen of boxen aanmelden. Dit probleem is inmiddels verholpen. Onze excuses voor het ongemak. Onze excuses voor het ongemak.

Onbeantwoorde vraag

Waarom werkt de bewegingsensor van de Indoor camera alleen als ik de Home/Thuis app heb geopend op mij iOS apparaat?

Ik heb een Somfy Protect systeem, waarbij ik de Indoor camera gebruik als camera, maar ook als bewegingsensor.
Ik heb vervolgens een automation gemaakt dat een lamp aangaat nadat er beweging is gedetecteerd. Deze triggered vervolgens nooit, behalve als ik onderstaande activiteit uitvoer:
Ik open de homeapp als ik voor de camera staat en beweeg, dan gaat de lamp aan
Ik open de home app via 3d Touch, zodat ik een overzicht van mijn favoriete apparaten heb.
Vervolgens doet de automation het de hele dag, tot de volgende dag.

Betekend dat ik dus elke dag een keer mijn homeapp moet openen, in plaats van dat deze gewoon automatisch start. Graag hoor ik of dit een bekende bug is en of er wat aan gedaan gaat worden

Wolter R.
Wolter R.

Wolter R.

Niveau
0
33 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
4
5000 / 5000
punten
Team

Graag verwijzen wij je naar dit artikel:
https://support.somfyprotect.com/hc/nl/articles/360000945...

Het is een instelling van de ‘’home-app’’:
https://support.apple.com/en-us/HT204893#alerts

Wolter R.
Wolter R.

Wolter R.

Niveau
0
33 / 100
punten

Beste Somfy,
Mijn vraag was omtrent het reageren van de bewegingsensor en het starten van een automation, niet over berichtgeving van de "home-app".

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
4
5000 / 5000
punten
Team

OK, wordt de beveiliging van de camera automatisch geactiveerd of doe je dit handmatig? Je kan de bewegingsdetectie namelijk niet activeren via de Homekit app - dat moet via de protect app.

Wolter R.
Wolter R.

Wolter R.

Niveau
0
33 / 100
punten

Beste Somfy,
Het is de bewegingsmelder functie die naast de camera functie in Home-app aanwezig is. De Privacy shutter gaat uiteraard niet dicht, want dan werkt de bewegingsmelder niet :)

De activering van het alarm staat inderdaad los van Homekit en activeer ik via de Protect app.

Wolter R.
Wolter R.

Wolter R.

Niveau
0
33 / 100
punten

Beste Somfy,
Ik ben keurig beantwoord door jullie via mijn persoonlijke email adres op 12 april. Hier heb ik direct op geantwoord met de juiste informatie. Vervolgens heb ik nogmaals om een update gevraagd, maar tot op heden heb ik niks meer vernomen en is het probleem ook nog niet opgelost. Ik hoor graag van jullie!

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.