INFORMATIE :

Vanaf nu hebben wij veel handleidingen online beschikbaar gemaakt voor Somfy producten, beginnend met Somfy TaHoma en Somfy Protect. Hier zal regelmatig nieuwe informatie aan toegevoegd worden. Kijk op: somfy.swipeguide.com.

Onbeantwoorde vraag

Google Home-status?

Hoi,

Sinds gisteren kan ik mijn TaHoma koppelen in Google Home. De switches lijken te werken.
Motoren (gordijn, schermen, zonnescherm) niet. Deze hebben een tandwieltje. Er lijkt nog iets geconfigureerd moeten worden, blijkbaar.
Geen idee echter hoe.

Wat doe ik fout?

TIA, cu,Robert

Robert K.
Robert K.

Robert K.

Niveau
0
39 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
4
5000 / 5000
punten
Team

Bijgaand een uitgebreide handleiding over wat er momenteel mogelijk is met Google Home.

Ook mijn ervaring is dat het koppelen van de verlichting aan Google Home goed werkt!
Ook de scenario's werken via commando Start [scenario naam] goed.
De aansturing van rolluiken werken helaas nog niet.
Het commando open [zonnescherm] laat het zonnescherm dicht ipv open en het commando sluit [zonnescherm] laat het zonnescherm open gaan.
Het commando Open [rolgordijn zolder] werkt goed maar Sluit [Rolgordijn zolder] wordt niet begrepen.
Het commando Open [badkamer] opent het rolluik van de badkamer maar het commando Sluit [badkamer] wordt niet begrepen
Na verder testen blijkt dat de rolluiken wel deels aan te sturen zijn met het commando Open [naam rolluik]. Het commando Sluit werkt bij mijn testen dus niet bij de rolluiken en rolgordijnen.

Ik hoop dat Somfy hier zelf nog commentaar op gaat geven of onderzoek naar gaat doen!

Erwin de Boer

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
4
5000 / 5000
punten
Team

Hallo Erwin, We nemen via privé bericht even contact op om te kijken wat er precies mis gaat.

Robert K.
Robert K.

Robert K.

Niveau
0
39 / 100
punten

Gordijnen en schermen (screens, uitklapscherm en awning) werken met spraak. Ben er alleen nog niet achter hoe ik naar de My-positie ga.

Plugs werken ook uitstekend.

Tot nu toe erg stabiel. Hulde!

Roald K.
Roald K.

Roald K.

Niveau
0
11 / 100
punten

Vergelijkbaar probleem met Connexoon. Kan wel koppelen aan google home. Geeft aan dat 2 apparaten verbonden zijn (Zonnescherm en de connexoon zelf?). Als ik echter klik op het Zonnescherm verschijnt de melding action.devices.traits.OpenClose. verder niets helaas.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.