BELANGRIJKE INFORMATIE :

Op 16 oktober is er een TaHoma update geweest.

Meer informatie is verzonden per e-mail naar alle gebruikers of te vinden in dit forum bericht

Onbeantwoorde vraag

beweging sensor

als een niet IO beweging sensor , beweging kan detecteren, waarom dan ook geen niet beweging detecteren na een bepaalde tijd ?

Danny D.
Danny D.

Danny D.

Niveau
0
34 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
4877 / 5000
punten
Team

De optie 'geen beweging' is alleen beschikbaar voor de beweging sensor io.

Marco D.
Marco D.

Marco D.

Niveau
0
93 / 100
punten

Hoi Danny D. ben het helemaal met je eens en fijn dat je deze vraag gesteld heb. Ik heb deze vraag eerder namelijk ook gesteld via dit forum, zie onderstaande link:

http://forum.somfy.nl/questions/1793330-tahoma-smart-programma-ontbreekt-bewegingssensor-waarde-afwezigheid-beweging

In het kort komt het erop neer dat in de TaHoma HD app de gebeurtenis 'geen beweging' dus wel even beschikbaar was maar alleen het instellen van de tijd ontbrak. Dat wilde die er graag bij hebben maar dat is me helaas niet gelukt. De gebeurtenis 'geen beweging' werkte ook want ik heb deze enige tijd in een smart programma gebruikt maar miste alleen de tijdsinstelling.

In versie 3.12.1 (9507) van de TaHoma HD app is deze eruit gehaald met de melding dat het een bug is. Dat begrijp ik niet maar het lijkt erop dat Somfy de gebruikers die wel een bewegingsmelder hebben maar geen bewegingsmelder io verder niet tegemoet wil komen. Ja je kan met een korting een bewingsmelder io aanschaffen maar dat is wel erg kort door de bocht van Somfy.
Ik hoop er wel een beetje op dat Somfy deze gebeurtenis in een toekomstige versie weer gaat aanbieden en roep daarom gebruikers dit ook willen gebruiken op om dit op het forum te melden.

┬ę Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.