BELANGRIJKE INFORMATIE :

Op 16 oktober is er een TaHoma update geweest.

Meer informatie is verzonden per e-mail naar alle gebruikers of te vinden in dit forum bericht

Onbeantwoorde vraag

Hoe kan ik de systeemklok van Somfy instellen?

Tot nu gebruikte ik alleen sensoren om mijn Somfy apparatuur te besturen. Nu wil ik lampen op een bepaalde tijd laten uitschakelen. Dat gaat wel maar ik kom tot de ontdekking dat de Somfy-app niet kijkt naar zomer- of wintertijd. Ik kan ook niet vinden waar ik dat zou moeten instellen! Iemand een suggestie?

Joop J.
Joop J.

Joop J.

Niveau
0
44 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
4432 / 5000
punten
Team

De TaHoma schakelt automatisch over op zomer- en wintertijd, het is niet nodig dit handmatig in te stellen.

Je zou ook de agenda functie kunnen gebruiken en een periode bepalen wanneer de verlichting actief moet zijn.

Joop J.
Joop J.

Joop J.

Niveau
0
44 / 100
punten

Beste Somfy.
Op mijn Ipad heb ik in de Somfy-app geklikt op het het icoon rechtsonderin. Het oog met de listing. Ik kom dan in een scherm met het overzicht van mijn schakelingen. Met een donkere kleur wordt (dacht ik) aangegeven welk gedeelte van de dag gepasseerd is. Daaruit blijkt dat de systeemklok een uur achter loopt bij de werkelijkheid. Een door mij ingevoerde opdracht wordt dus niet om 21.00 uur uitgevoerd maar om 22.00 uur. Vandaar mijn vraag.

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
4432 / 5000
punten
Team

Dat is vreemd. Wat geeft hetzelfde scherm aan als huidige tijd?

Bijvoorbeeld - wanneer ik nu inlog zie ik de huidige tijd (16:13) in beeld:

Joop J.
Joop J.

Joop J.

Niveau
0
44 / 100
punten

Inderdaad vreemd. Want mijn Somfy app geeft aan 15.30 uur
Hoe maak ik zo een plaatje van mijn scherm?

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
4432 / 5000
punten
Team

We zullen via privé bericht contact opnemen om het PIN nummer van uw TaHoma te verkrijgen en zo te bekijken wat er aan de hand is.

Joop J.
Joop J.

Joop J.

Niveau
0
44 / 100
punten

Ik zie je bericht met spanning tegemoet. Bij het doorbladeren van oude vragen zie ik ergens een bug genoteerd staan waarin wordt aangegeven dat de app niet de juiste tijd aangeeft. Enige relatie?

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.