BELANGRIJKE INFORMATIE :

Op 16 oktober is er een TaHoma update geweest.

Meer informatie is verzonden per e-mail naar alle gebruikers of te vinden in dit forum bericht

Onbeantwoorde vraag

BUG: Wanneer je vanuit de Tahoma app(iPad) een standaard dag bewerkt worden correcties van zonsopgang/-ondergang gereset

Zie het volgende scenario:

Tahoma app op de iPhone.

• Open agenda
  • Kies standaarddagen
  • Bewerk werkdag
  • ---> Je ziet nu allerlei scenario's waarbij het in dit geval gaat om de correcties van zonsopgang en zonsondergang (+30 min en - 30 min)

• Kies voor 1.2
    • --->Hier kan je correctie van de zonsopgang invoeren.

Nu komt het probleem.

Wanneer je op de Tahoma iPad app de standaard dag gaat bewerken door er bijvoorbeeld een nieuw scenario aan toe te voegen, worden de scenario's met zonsopkomst/-ondergang tijdcorrecties gereset naar +0 en - 0.

Ik weet van het bestaan van de optie op de iPad:

Martin
Martin

Martin

Niveau
0
99 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3990 / 5000
punten
Team

Bedankt voor het doorgeven van deze bug, we zullen het laten weten aan de ontwikkelaars.

Helemaal eens met Martin. Als je echt gebruik van wil maken van de "smart" mogelijkheden dan loop je tegen allerlei problemen aan omdat de diverse apparaten allemaal anders omgaan met de programmering. Daardoor werken de dashboard funkties ook niet goed als je van het ene naar het andere apparaat gaat. schakelen op schemering vind je alleen op de iPhone. Heel slordig vind ik. En vermoeiend en frustrerend.

Martin
Martin

Martin

Niveau
0
99 / 100
punten

Hoi Huub,

Laat ik vooraf zeggen dat de somfy hardware producten zoals de nieuwe Somfy RS100IO motor fantastisch zijn. Ook het hele domotica systeem met de Tahoma box biedt leuke mogelijkheden.

ECHTER:

Het systeem zit totaal niet logisch in mekaar (bijv de agenda functie), er zijn tal van bugs die gewoon niet echt opgelost worden en inderdaad de slimme functies lijkt men niet toe te willen passen.

Ja de aansturing met een zonnesensor om je rolluiken/zonnescherm omhoog/omlaag te laten gaan wordt geboden. (Echter daar zit ik niet op te wachten).

Wat ook een kwalijke zaak is, dat hier op het forum niet alles beantwoord wordt door Somfy. Ook e-mails worden niet altijd beantwoord en terug bel acties worden niet gedaan wat wel beloofd is. Erg jammer de support van Somfy.

Nu zit ik zelf in de software ontwikkeling en weet dat tal van zaken totaal niet moeilijk zijn om te implementeren/op te lossen. Maar Somfy lijkt met hele andere zaken bezig te zijn. Zo had ik vorige week het support center (domotica huis) aan de lijn. Daar hoorde ik dat er een nieuwe Tahoma versie gelanceerd gaat worden. (Ik heb zelf de 1e versie). Versie 2 is een tijd terug uitgekomen en nu komt dus versie 3.

Die laatste versie zou zijn om nieuwe producten te gaan supporten. De vorige versies zouden dat NIET meer krijgen. Dus ben heel benieuwd of ze überhaupt nog wat gaan aanpassen aan SLIMME software.

Ze hebben dan wel een tijd terug een WebAPI uitgebracht. Echter hierbij communiceer je ook met de servers van Somfy. Het wordt eigenlijk tijd dat ze het IO protocol vrij zouden gaan geven en dat je zelf je toepassingen kan gaan maken.

Maar terug naar dit probleem van de zonsopkomst en zonondergang:

hoe krijg je dit als ontwikkelaars verzonnen dat je centrale scenarios hebt die anders bewerkt worden op een iPhone en iPad....damn!

Dit moeten wij toch niet melden. Er zijn toch testers bij betrokken?! Ook het Somfy domotica huis valt me tegen. Die zouden dit soort problemen ook tegen moeten komen en melden. Dit had allang opgelost moeten zijn.

@Somfy: "Bedankt voor het doorgeven van deze bug, we zullen het laten weten aan de ontwikkelaars."

Wat is de status...we zijn inmiddels 2 maanden verder. Enig nieuws hierover? Waarom is dit nog niet opgelost?

Rich B.
Rich B.

Rich B.

Niveau
0
47 / 100
punten

Ik ben blij dat ik dit topic tegen ben gekomen omdat ik de zonsop en ondergangs optie niet zag op mijn IPad.
Inderdaad erg raar dat deze optie alleen op de IPhone te zien is. Erg onlogisch, dit moet toch anders kunnen??

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.