BELANGRIJKE INFORMATIE :

Op 16 oktober is er een TaHoma update geweest.

Meer informatie is verzonden per e-mail naar alle gebruikers of te vinden in dit forum bericht

Onbeantwoorde vraag

Tijden timer niet correct ?

Ik heb de Connexxoon Window app in Android 8.0 en heb daar bij Timer ingesteld dat mijn rolluiken om 8 uur automatisch open gaan. Maar nu gaan de rolluiken soms een kwartier eerder, soms een kwartier later en soms helemaal niet automatisch omhoog...

JW N.
JW N.

JW N.

Niveau
0
21 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
4432 / 5000
punten
Team

Als de rolluiken via de timer in Connexoon aangestuurd worden op verschillende tijden staat wellicht de optie 'aanwezigheidssimulatie' aan.

Dit is te wijzigen in het menu 'Modus', vervolgens het potlood en de volgende stappen:

Wat betreft het niet automatisch omhoog gaan, dit heeft wellicht een andere oorzaak. Wanneer het rolluik niet automatisch omhoog gaat, kan je kijken in Dashboard of er een reden bij vermeld staat?

JW N.
JW N.

JW N.

Niveau
0
21 / 100
punten

beste Somfy, ik heb de aanwezigheidssimulatie uitgezet. Hoe kan deze ervoor zorgen dat de timer niet op de juiste tijden werkt?

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
4432 / 5000
punten
Team

De aanwezigheidssimulatie zorgt ervoor dat de timer functie niet iedere keer op precies dezelfde tijd wordt uitgevoerd maar iedere keer met maximaal 15 minuten verschil. Dit is om potentiële inbrekers te doen denken dat er iemand thuis is.

barend D.
barend D.

barend D.

Niveau
0
47 / 100
punten

bij gebeurt het sluiten van de rolluiken in eens met een 8 minuten verschil met de timer en ik heb cq had niets ingesteld met aanwezigheid. het openen gaat gewoon op tijd. ik heb nu eigenlijk minder vertrouwen in het systeem en controleer wanneer ik niet thuis ben alles via de app.
dit is niet leuk.

gr b de graaf

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
4432 / 5000
punten
Team

We zullen via privé bericht contact opnemen om meer gegevens te ontvangen zodat we beter kunnen uitzoeken wat er mis gaat.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.