BELANGRIJKE INFORMATIE :

Op 16 oktober is er een TaHoma update geweest.

Meer informatie is verzonden per e-mail naar alle gebruikers of te vinden in dit forum bericht

Onbeantwoorde vraag

Als ik mijn rolluik sluit gaat deze tot de tussenstop en daarna meteen weer open. Hoe voorkom ik dat?

Telis 1 RTS afstandbediening. Bij het sluiten van het rolluik gaat deze tot de tussenstop, stop een seconde en gaat dan weer open. Ik heb de tussenstop proberen te verwijderen maar dat lukt ook niet. Hoe kan ik voorkomen dat het rolluik steeds weer open gaat? Hoe kan ik de tussenstop verwiijderen? Het lukt niet wanneer ik (volgens de gebruiksaanwijzing) de MY knop 5 seconden ingedrukt hou. Het rolluik gaat dan wel kort open/dicht (ter bevestiging) maar de tussenstop is niet weg

Paul
Paul

Paul

Niveau
0
1 / 100
punt

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3938 / 5000
punten
Team

Beste Paul,
Ik vermoed dat een lamel van je rolluik is verschoven en dat dit het verder dalen belemmert.
De procedure die je uitvoert om de tussenstop te verwijderen is correct.
Normaal kan je nooit een tussenstop instellen in een eindpunt van de motor. Vandaar dat ik denk dat de motor door een obstakel stopt.
Ik stel voor dat je het rolluik tot juist voor de tussenstop laat gaan en dan via de kleine opening in de kast kijkt om te zien of een lamel verschoven is.
Indien dit zo is, haal het rolluik iets naar boven, plaats dan een houten balkje onder het rolluik zodat deze daarop rust en plaats het rolluik opnieuw juist voor de tussenstop. De lamellen zouden nu vrij te bewegen zijn. Nu kan de je lamel opnieuw in de juiste positie plaatsen. Rol daarna het rolluik een beetje op zodat je het houten balkje vrij kan verwijderen en test opnieuw.
Indien je de rolluikkast eenvoudig kan openmaken kan dit natuurlijk ook en kan je beter zien of er een of meerdere lamellen verschoven zijn.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.