BELANGRIJKE INFORMATIE :

Op 16 oktober is er een TaHoma update geweest.

Meer informatie is verzonden per e-mail naar alle gebruikers of te vinden in dit forum bericht

Onbeantwoorde vraag

Nieuwe screens toevoegen aan TaHoma zonder risico?

Ik heb al 4 screens in gebruik met een vierkanaals io-bediening (Situo 5 io) plus TaHoma. Die zijn een paar maanden geleden geinstalleerd.

Nu heb ik nog drie io-screens erbij gekregen en die worden nu bediend op een nieuwe (=andere) vierkanaals io-afstandsbediening. Ik wil die drie nieuwe screens toevoegen aan de TaHoma, maar ben bang dat er iets misgaat. Wordt de code van de 4 'oude' screens in de TaHoma niet overschreven wanneer ik die 3 nieuwe toevoeg? Dan zou ik alles opnieuw moeten inleren. Ik heb dat eerder gehad toen in het Velux dakraam wilde toevoegen aan de TaHoma...

De instructie in TaHoma bij "Beveiligingssleutel ontvangen" zeggen:
"Ontvang de beveiligingssleutel van een afstandsbediening met terugmelding en verzend hem naar heel de installatie".
Dat geeft mij het gevoel dat de bestaande afstandsbediening van de 4 ‘oude' screens (ook io) dan niet meer gaat werken omdat de screens een nieuwe code hebben. Ik kan die screens niet zomaar losnemen van de voeding om ze opnieuw in te leren, dus voordat ik zomaar aan de slag ga....

Philippe C.
Philippe C.

Philippe C.

Niveau
0
96 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3990 / 5000
punten
Team

Beste Philippe,

Ik verondersel dat je nieuwe andere bediening ook een Situo 5 io of een Situo 5 VAR A/M io is. Deze beide bedieningen hebben geen beveiligingssleutel.

Indien je je 3 nieuwe screens wil toevoegen op je TaHoma hoef je geen beveiligingssleutel vanuit de TaHoma te verzenden of te vernieuwen.

Je gaat in het menu van je TaHoma naar 'Configuratie - installatie - io tab - Toevoegen', vink dan 'toepassingen' aan en klik op OK, kies dan een afstandsbediening waar enkel het logo met een 1 en één pijltje bijstaat (de afbeelding van de Situo 5 io is nog niet opgenomen) en klik op doorgaan.

Selecteer daarna het eerste product op je afstandsbediening en volg daarna opnieuw de instructies van de TaHoma op je scherm. Opgelet, de prog-toets zit achteraan bij de Situo 5 io.

Dit geheel zal je voor elke screen afzonderlijk moeten herhalen vanaf 'Toevoegen'.

Daarna kan je ook deze screens in de woning plaatsen alsook in je scenario's.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.