BELANGRIJKE INFORMATIE :

Op 16 oktober is er een TaHoma update geweest.

Meer informatie is verzonden per e-mail naar alle gebruikers of te vinden in dit forum bericht

Onbeantwoorde vraag

Krijg alexa niet meer gekoppeld aan smart home?

Nadat ik de Tahoma central even uit had gezet om van stekkerblok te wisselen, zie ik tahoma/somfy skill nog wel bij mijn alexa skills, is ook enabled, maar ik zie de skill NIET meer staan bij alexa's smart home skills... de philips hue staat er (nog) wel bij. Ik kan dus ook geen scenes en devices meer zoeken van tahoma, alleen nog maar hue scenes... wat is er fout gegaan? Ik heb Alexa al een keer compleet gereset, hielp niks. De tahoma werkt verder goed, alle scenario's doen het. Ik zie de scenarioa's alleen niet (meer) in de alexa app verschijnen?

Johan W.
Johan W.

Johan W.

Niveau
0
50 / 100
punten

Antwoorden

Johan W.
Johan W.

Johan W.

Niveau
0
50 / 100
punten

Het werkt inmiddels weer... het heeft zo te zien te maken met het feit dat Amazon heel streng kijkt naar welke regio je zit, o.a. via amazon website. Ik was aangemeld via amazon.com, bij settings echter is mijn standaard 'winkel' amazon.nl... die had ik ook op amazon.com gezet, en toen werkte de Somfy skill niet meer.. Die somfy skill is dan ook alleen weer te downloaden van amazon.co.uk... en is niet te vinden op amazon.com. Officieel is Alexa natuurlijk niet beschikbaar in NL... jammer dat Amazon zo krampachtig doet met regio's. Ik heb mijn amazon winkel weer op nl gezet, en toen kon ik de skill weer via amazon.co.uk downloaden... vraag me niet naar de logica er achter, wat een gedoe zeg, heel jammer. Maar het werkt weer.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.