BELANGRIJKE INFORMATIE :

Op 16 oktober is er een TaHoma update geweest.

Meer informatie is verzonden per e-mail naar alle gebruikers of te vinden in dit forum bericht

Onbeantwoorde vraag

Overzicht Tahoma & Alexa commando's?

Ik heb Alexa aan Tahoma kunnen koppelen, Alexa vind dan tientallen 'scenes'. Daar zitten dan ook Tahoma scenario's tussen. Die zou ik dus aan moeten kunnen roepen, de vraag is... hoe?

Het is mij niet duidelijk wat nu de exacte commando structuur moet zijn voor het aanroepen van een Tahoma scenario. Ik begrijp dat ik de scenario's op de Tahoma het beste in het engels kan maken. Zo heb ik bijv. een scenario 'open curtains' die de gordijnen opent. Echter als ik roep 'Alexa, open curtains' dan snapt Alexa niet wat ik wil.

Ik heb inmiddels ontdekt dat de vorm 'Alexa, turn on open curtains' wel werkt, dus blijkbaar moet ik iets roepen als 'Alexa, turn on [tahoma scenario]'? Zijn er nog meer varianten? Want 'turn on' is nou niet bepaald logisch. Je zet gordijnen open, je zet ze niet 'aan'. Is er ergens een overzicht van alles wat er aan commando's is tussen Alexa en Tahoma? Want de documentatie hierover is minimaal. Nou ja, er is gewoon geen informatie over...

Johan W.
Johan W.

Johan W.

Niveau
0
50 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
4432 / 5000
punten
Team

Om Alexa een scenario te laten starten is inderdaad de instructie 'turn on' nodig, gevolgd door de naam van het scenario.

Dit is momenteel de enige mogelijke instructie. Er word nog gekeken naar verbeteringen maar deze zijn nog niet beschikbaar.

Johan W.
Johan W.

Johan W.

Niveau
0
50 / 100
punten

Ik heb inmiddels ontdekt via de engelstalige Somfy/Tahoma forum, dat je in de Alexa app (niet via de website maar de app) je 'routines' kunt aanmaken, en die laat je dan verwijzen naar de daadwerkelijke Tahoma commando's.

Dus ik maak nu een routine aan 'Alexa, close curtains' en die laat ik dan uitvoeren als 'Alexa, turn on close curtains' waarbij 'close curtains' dus het daadwerkelijke scenario is.

Zo kan ik dus alsnog 'Alexa, close curtains' of 'Alexa, close the curtains' roepen :)

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
4432 / 5000
punten
Team

Bedankt voor de tip over de routines, die wist ik nog niet!

Ik heb onze handleiding aangepast zodat dit beter beschreven wordt - zie dit document 

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.