BELANGRIJKE INFORMATIE :

Op 16 oktober is er een TaHoma update geweest.

Meer informatie is verzonden per e-mail naar alle gebruikers of te vinden in dit forum bericht

Onbeantwoorde vraag

Hoe groepeer ik (philips hue) lampen?

Ik heb in mijn eetkamer een armatuur met daarin 4 Philips Hue GU10 lampen. Die staan nu als 4 afzonderlijke lampen in Tahoma aangemeld. Is er een mogelijkheid, net als in de Philips Hue app, om deze lampen te groeperen en als 1 lamp te laten werken? Als ik nu een scenario of iets wil maken moet alles 4x. En ik heb nog 2 van deze armaturen waar binnenkort ook GU10 lampen in komen, dan heb ik 12 losse lampen terwijl het eigenlijk maar 3 armaturen zijn.

Johan W.
Johan W.

Johan W.

Niveau
0
50 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3990 / 5000
punten
Team

Er zijn 2 manieren om dit te doen -

optie 1) je kunt kamers aanmaken in je TaHoma en dan de Hue lampen in de eetkamer tegelijkertijd of afzonderlijk aansturen. Ga naar menu -> woning aanmaken en volg de stappen.

vervolgens kan je de gewenste producten in de kamer slepen, bijvoorbeeld woonkamer:

Wanneer je hier 'hue verlichting' opent bedien je alle hue verlichting in deze kamer.

optie 2) je kunt een scenario aanmaken waarin je alle gewenste lampen plaatst. Voordeel hier is dat je de lampen in de gewenste kleur/felheid kunt zetten met de Philips Hue app en daarna in een Scenario slepen. Het scenario gebruikt dan de kleur van de lampen in de huidige positie.

Johan W.
Johan W.

Johan W.

Niveau
0
50 / 100
punten

Optie 2, met de scenario's krijg ik werkend, echter optie 1, met de kamers, daar zie ik, als ik de 4 hue lampen er in sleep, nog steeds 4 losse lampen, en niet het omcirkelde groepsicoon wat u in uw voorbeeld laat zien... zie plaatje. Hoe krijg ik dat groepsicoon?

Johan W.
Johan W.

Johan W.

Niveau
0
50 / 100
punten

Ik zie de (omcirkelde) groep icoon nu wel in de iOS app... maar niet in de software in de browser... ik neem aan dat dit een bug is.

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3990 / 5000
punten
Team

Dat lijkt inderdaad op een bug, we zullen het doorgeven aan de ontwikkelaars.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.