BELANGRIJKE INFORMATIE :

Er is momenteel een storing tussen TaHoma/Connexoon en IFTTT.

Er wordt gewerkt aan een oplossing.

Onbeantwoorde vraag

Tahoma hub noodzakelijk bij Alexa Echo Plus?

In de Alexa Echo Plus zit een hub geïntegreerd. Is het dan alsnog noodzakelijk om een Tahoma aan te schaffen om bijvoorbeeld een screen te besturen?

Yvonne V.
Yvonne V.

Yvonne V.

Niveau
0
21 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3659 / 5000
punten
Team

In de Amazon Alexa Echo Plus zit de draadloze protocol Zigbee ingebouwd. Deze wordt oa. gebruikt door Philips Hue verlichting. Somfy producten gebruiken de Zigbee draadloze protocol niet.
Somfy producten gebruiken andere draadloze technieken. Om deze reden is het nodig de Somfy TaHoma aan te schaffen naast Alexa om met Somfy producten te communiceren. Binnenkort kan ook de Somfy Connexoon gebruikt worden, zij het via de IFTTT dienst. Hier volgt later nog meer informatie over.

Yvonne V.
Yvonne V.

Yvonne V.

Niveau
0
21 / 100
punten

Hoe binnenkort is binnenkort?
In mijn screen zit een IO motor, en die kan ik dus hetzij besturen via Connexoon of Tahoma, naar gelang hoe ik het aan wil sturen. Als het binnenkort dus via de Alexa Echo Plus te besturen is via de IFTTT dienst dan is het misschien beter nog even af te wachten of dat al voldoende voor me zou zijn. Waar ik namelijk niet zo op zit te wachten bij een 'smart' home is dat ik voor verschillende smart devices ook allemaal een aparte hub aan zou moeten schaffen...en dus een kasst vol hubs zou krijgen. Vandaar dus de keuze voor Alexa Echo Plus. ;-)
Zal Tahoma ook in de toekomst als dienst worden aangeboden voor Alexa Echo Plus/Zigbee protocol?

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3659 / 5000
punten
Team

Binnenkort is over enkele weken. Deze update staat nu gepland voor 31 juli (deze datum kan nog wijzigen).

Yvonne V.
Yvonne V.

Yvonne V.

Niveau
0
21 / 100
punten

Ok, dat is inderdaad binnenkort. :-) Ik zal het dan eerst uitproberen via hoe het werkt via Alexa Echo Plus, en of ik daar tevreden mee kan zijn.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.