BELANGRIJKE INFORMATIE :

Er is momenteel een storing tussen TaHoma/Connexoon en IFTTT.

Er wordt gewerkt aan een oplossing.

Onbeantwoorde vraag

Hoe voeg ik een Velux ioHomecontrol rolluik toe aan mijn Connexoon io?

Wij hebben 3 veluxramen met rolluiken. Hoe kunnen we deze rolluiken koppelen met onze Connexoon? De rolluiken kunnen we bedienen met de standaard afstandsbediening van Velux (zie foto). Deze afstandsbediening is IO - gestuurd.

Johan V.
Johan V.

Johan V.

Niveau
0
13 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3659 / 5000
punten
Team

Log in op de Connexoon io Window app. Ga naar configuratie -> +toevoegen -> io toepassingen -> 1weg handzender (pictogram 1 ->) -> OK

Druk nu op de Velux afstandsbediening (model KUX100 / KUX 110) druk gedurende 10 seconden op de RESET toets.

De producten zullen nu gevonden worden.

Johan V.
Johan V.

Johan V.

Niveau
0
13 / 100
punten

Bedankt voor het antwoord. Ik had het ondertussen zelf al gevonden.

Maikel V.
Maikel V.

Maikel V.

Niveau
0
21 / 100
punten

Hallo,

Sinds vandaag heb ik drie Velux MSL zonweringsschermen voor een dakvenster. De bijgeleverde afstandbediening (o.b.v. I/O Homecontrol) probeer ik nu te koppelen aan mijn Somfy Connexoon, echter tot op heden zonder resultaat. Het is de afstandbediening van het type 3UR B01 WW van Velux en lijkt op de afstandbediening zoals weergegeven bij dit bericht.

Graag verneem ik of deze afstandbediening te koppelen is aan de Connexoon.

Bedankt alvast voor uw hulp.

Mvg Maikel van Velzen

Maikel V.
Maikel V.

Maikel V.

Niveau
0
21 / 100
punten

Inmiddels werkend gekregen. Aan de binnenzijde van de afstandbediening stond het symbool 1->. Toen ik het stappenplan volgde bij configurantie behorende bij dit symbool kreeg ik e.e.a. werkend. Ik werd een beetje misleidt door het tweede pictogram in het configuratiescherm waarbij een wandschakelaar staat afgebeeld en geen afstandbediening. Het was dus optie twee onder IO toepassing.

Mvg Maikel van Velzen

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.