BELANGRIJKE INFORMATIE :

Er is momenteel een storing tussen TaHoma/Connexoon en IFTTT.

Er wordt gewerkt aan een oplossing.

Onbeantwoorde vraag

Waarom is er geen mogelijkheid om de Eolis Wirefree aan de Tahoma te verbinden?

Ik begrijp het argument, dat je een directe koppeling wilt hebben met de motoren van een zonwering of jaloezie. Echter alle IO producten zouden werken met de Tahoma. De Eolis wirefree IO wordt ook verkocht als Smart Home onderdeel. Graag zou ik willen weten of er nog een oplossing komt. Anders zal ik hem direct weer terug sturen naar de webshop. Hopende op een snel antwoord.

Eddy H.
Eddy H.

Eddy H.

Niveau
0
1 / 100
punt

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3629 / 5000
punten
Team

De Eolis wirefree io is een windsensor. Om vertraging te voorkomen wordt deze direct op de motor van de zonwering aangesloten. Bij een windvlaag kan deze dan direct optreden.
Het is niet mogelijk de windsensor op TaHoma aan te sluiten, hier zijn ook geen plannen voor.

Bertho
Bertho

Bertho

Niveau
0
10 / 100
punten

Ik vind het vreemd dat de eolis wel aan de afstandsbediening easy sun io te koppelen is middels de sensorbox (zie bijgevoegde handleiding). Dit is dan ook niet rechtstreeks aan de motor, dus wat dat betreft gaat het antwoord van Somfy niet geheel op. Tevens heb ik een eolis 3d op het zonnescherm te zitten, wat eventuele windvlagen kan detecteren en daardoor het scherm kan laten intrekken. Als het toch met snelheid van doen heeft (tahoma box staat toch in het huis en ik neem aan dat het aansturingsprogramma lokaal staat net zoals hij mijn thermostaat, of kan het alleen als de router continu verbinding heeft met internet, wat heel apart zou zijn), waarom dan niet alleen voor batterijniveau of statistieken? Ik zou toch graag willen dat Somfy alle io sensoren met Tahoma laat communiceren.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.