BELANGRIJKE INFORMATIE :

Op 16 oktober is er een TaHoma update geweest.

Meer informatie is verzonden per e-mail naar alle gebruikers of te vinden in dit forum bericht

Onbeantwoorde vraag

Smart programma aanmaken voor jaloezie werkt niet goed

Hallo Somfy,
Ik krijg het niet goed voor elkaar om mijn jaloezie goed aan te sturen dmv het smart programmeren. Wat wil ik?
Ik wil dat de jaloezie tussen 17h30 en 20h00 naar beneden gaat als de zonnesensor meer dan 60.000 lux registreert. Hoe programmeer ik dat?
Is het vervolgens dan ook mogelijk om hier extra datums aan te koppelen zeg bijvoorbeeld dat het bovenstaande alleen tussen 1 juni en 31 september dient te gebeuren?

Rene
Rene

Rene

Niveau
0
13 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
4432 / 5000
punten
Team

Zie bijgaande video hoe je dit het beste kan instellen: Smart programma.mp4 

Een paar opmerkingen:

-60.000 lux is heel veel zonlicht, misschien is minder ook voldoende

-vergeet niet bij het opslaan van dit smart programma het vakje aan te vinken. Als je dit doet zal om 17:30 gekeken worden naar de huidige hoeveelheid lux en direct reageren. Anders wacht TaHoma totdat 60.000 weer bereikt wordt.

-vergeet ook niet om het Smart vervolgens binnen de stippellijnen te slepen, zodat deze actief wordt.

-Wanneer 60.000 lux bereikt is zal TaHoma 7 minuten wachten voordat het uitgevoerd wordt, dit om te voorkomen dat bij iedere wolk voor de zon de jaloezie beweegt.

-vergeet niet een ander Smart programma of een Timer te maken om je jaloezie weer te openen.

Ik hoop dat het hiermee werkt, zo niet dan horen wij het graag.

Rene
Rene

Rene

Niveau
0
13 / 100
punten

Hallo Somfy,

Ik heb exact gedaan zoals jullie in het filmpje hebben uitgelegd zie bijlage Tahoma_smart. Handig zo'n filmpje trouwens, dit maakt het een stuk makkelijker! Ik heb dit dinsdagochtend 26 juni geprogrammeerd. Maar jammer genoeg doet de jaloezie niet wat ik wil want de jaloezie is al om 14h19 naar beneden gegaan zie bijlage Dashboard. Waarom werkt het niet zoals ik wil?

Groet
Rene

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
4432 / 5000
punten
Team

Het blijkt nu dat bij het instellen tussen 1 juni 17:30 en 31 september 20:00 het programma ook op bijvoorbeeld 1 augustus na 20:00 actief is.

Het is beter dit Smart programma aan te maken met een tijdsblok in plaats van een periode. Dit moet je dan wel op 31 september handmatig uitzetten.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.