BELANGRIJKE INFORMATIE :

Er is momenteel een storing op TaHoma/Connexoon. Inloggen is momenteel niet mogelijk

Er wordt gewerkt aan een oplossing.

Onbeantwoorde vraag

screens werken niet?

Ik had Somfy Connexoon en daarin waren alle screens gekoppeld maar deze heb ik ingeruild voor de Tahoma.
Het toevoegen van de afstandsbedieningen Somfy Smoove gaat goed en zijn toegevoegd in Tahoma.
Een huis is ook aangemaakt met kamer en per kamer de afstandsbedieningen gekoppeld.
De screens zijn echter niet te bedienen via de App,er gebeurt helemaal niets. Ook kan ik geen screnarios aanmaken omdat alles leeg is.

Jakob H.
Jakob H.

Jakob H.

Niveau
0
75 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3176 / 5000
punten
Team

Waarschijnlijk zit er een beveiligingssleutel in de motoren van de screens. Deze kan je vrij eenvoudig overzetten van de Connexoon naar de TaHoma, als je de Connexoon daar nog hebt liggen.

Hiervoor is het nodig om in te loggen op Connexoon (via App) en TaHoma tegelijkertijd (via Web).

Plaats de Connexoon online en log in op de Connexoon app. Ga dan naar Menu -> Configuratie -> io-systeem -> Beveiligingssleutel verzenden.

Log in op de TaHoma via web, ga naar Menu -> Configuratie -> io-systeem -> Beveiligingssleutel ontvangen (negeer de opmerking over de afstandsbediening).
Als de sleutel ontvangen is moet de TaHoma nog zoeken naar de motoren met de zojuist ontvangen sleutel. Ga hiervoor naar Menu -> Configuratie -> io -> toevoegen -> toepassingen -> zonder afstandsbediening.

De screen motoren zullen nu toegevoegd worden.

Wij horen graag of het gelukt is.

Jakob H.
Jakob H.

Jakob H.

Niveau
0
75 / 100
punten

Helaas heb ik de Connexoon niet meer in mijn bezit. Hoe nu verder?

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3176 / 5000
punten
Team

De beveiligingssleutel van de motoren zit in de motor en in de eerder geinstalleerde Connexoon. Er zijn 2 mogelijkheden:
-de Connexoon op de lokatie weer aansluiten en de sleutel overbrengen
-of de motoren terugbrengen naar de fabrieksinstellingen, dit iets wat de dealer kan doen, en dan aanmelden op TaHoma.

Jakob H.
Jakob H.

Jakob H.

Niveau
0
75 / 100
punten

Connexoon heb ik inmiddels weer ongewijzigd terug.
Bij het opstarten van de app krijg ik de melding:
U heeft geen toegang tot deze connexoon applicatie. Log in op uw somfy account op de somfy website om toegang te krijgen tot deze app of neem contact op met somfy.

In mijn account staat alleen Tahoma en geen Connexoon. Hoe nu verder????

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3176 / 5000
punten
Team

Ik stuur u even een prive bericht hierover.

Jakob H.
Jakob H.

Jakob H.

Niveau
0
75 / 100
punten

Uiteindelijk gelukt!

Bedankt voor uw hulp.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.