BELANGRIJKE INFORMATIE :

Er is momenteel een storing op TaHoma/Connexoon. Inloggen is momenteel niet mogelijk

Er wordt gewerkt aan een oplossing.

Onbeantwoorde vraag

rolluik word wel bediend door afstandbediening (situo 5) maar word niet gevonden door de Tahoma?

io somfy
ipad
is al (een paar keer gereset)

Michel W.
Michel W.

Michel W.

Niveau
0
23 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
2528 / 5000
punten
Team

Als het rolluik niet gevonden wordt door TaHoma zit er waarschijnlijk een sleutel in de motor. In dat geval moet de betreffende zender die de sleutel er in gezet deze verzenden, zodat de TaHoma daar mee kan zoeken. Mogelijk heeft de dealer dit gedaan.

Michel W.
Michel W.

Michel W.

Niveau
0
23 / 100
punten

De tahoma app op de ipad als zowel de pc vinden het rolluik niet of ik nu zonder of met afstandbediening laat zoeken

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
2528 / 5000
punten
Team

De io motor heeft waarschijnlijk een beveiligings-sleutel. Deze wordt er in gezet tijdens het plaatsen en inregelen van het rolluik. De sleutel dient te voorkoming van ongewenst gebruik door anderen.
Als er geen 2-weg afstandsbediening aanwezig is (de Situo 5 is een 1-weg bediening) met deze sleutel dan is de oplossing om de motor terug te brengen naar de fabrieksinstellingen. Dit is iets waar uw Somfy dealer u mee kan helpen.

Jord D.
Jord D.

Jord D.

Niveau
0
15 / 100
punten

Welke Situo moet je kiezen in het menu van de Tahoma? Ik heb ook een Situo 5 io en mij lukt het ook niet deze aan de box te koppelen. Het antwoord wat hiervoor wordt gegeven is voor mij erg onduidelijk. Moet de dealer her dan weer komen?

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
2528 / 5000
punten
Team

Als je een Situo 5 io hebt kan je bijvoorbeeld de Smoove Origin io kiezen (het kiezen van de afstandsbediening in TaHoma is vooral bedoeld ter uitleg waar de PROG toets zit - bij de Situo 5 io is deze vrij eenvoudig te vinden onderop de afstandsbediening)

In een io motor kan een beveiligings-sleutel zitten. Dit is voor extra beveiliging om te voorkomen dat kwaadwillenden de motor kunnen bedienen.

Als deze sleutel er niet in zit is de motor met een Situo 5 toe te voegen aan TaHoma. 

Als deze er wel in zit, is een 2-weg handzender nodig - de Somfy dealer kan in dit geval helpen.

Michel W.
Michel W.

Michel W.

Niveau
0
23 / 100
punten

probleem opgelost door de programmeercyclus nog eens door te lopen met de situo 5 afstandbediening.(zie somfy io installatiegids)
Daarna vond de tahoma app het rolluik meteen via de zoekmethode met afstand bediening.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.