BELANGRIJKE INFORMATIE :

Er is momenteel een storing op TaHoma/Connexoon. Inloggen is momenteel niet mogelijk

Er wordt gewerkt aan een oplossing.

Onbeantwoorde vraag

Windsensor reageert niet. Toepassing is in beveiligde modus geplaatst

De windsensor wordt steeds in een beveiligde modus geplaatst. Ik heb de batterijen al vervangen zonder resultaat. Aangezien wij 3 zonneschermen hebben met deze windsensoren heb ik de sensoren onderling verwisseld. Één sensor gaat steeds in de beveiligde modus ongeacht op welk windscherm deze is aangebracht

Bob V.
Bob V.

Bob V.

Niveau
0
11 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3176 / 5000
punten
Team

Gaat het scherm heen en weer als Eolis op de montage plaat wordt geschoven ?

Kan het zijn dat de Eolis windsensor te ver bij de motorkop vandaan gemonteerd zit?

Zitten ze alle drie de zonneschermen op dezelfde manier ten opzichte van de motor/kop gemonteerd ?

Bob V.
Bob V.

Bob V.

Niveau
0
11 / 100
punten

Nee, het scherm gaat niet op en neer als de Eolis op de montageplaat gesnoven wordt.

Het is niet zo dat de Eolis te ver bij de motorkop vandaan zit. De schermen hebben icm met de Eolis jaren perfect gewerkt. Ook heb ik de Eolis onderling verwisseld en steeds gaat dezelfde Eolis in de beveiligde modus. Het probleem zit dus echt in deze Eolis.

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3176 / 5000
punten
Team

Bij een Eolis 3D io is het zo dat als deze op de montage plaat geschoven wordt, dat het scherm even op/neer gaat.

Doet het scherm het niet, dan zijn er een paar mogelijke oorzaken:
-de Eolis 3d io staat niet (meer) in het geheugen van de motor
-Magneetje zit niet meer op grondplaat
-Batterijen zijn leeg
-Eolis 3D io is defect

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.