BELANGRIJKE INFORMATIE :

Op 16 oktober is er een TaHoma update geweest.

Meer informatie is verzonden per e-mail naar alle gebruikers of te vinden in dit forum bericht

Onbeantwoorde vraag

Hoe kan ik het automatisch ophalen van de zonwering uitschakelen?

De zonwering aan de voorkant van mijn huis gaat automatisch weer omhoog na een korte periode, deze periode is zeer wisselend. Ik vermoed dat het te maken heeft met de zon die erop schijnt, gezien aan de voorkant ook een sensor zit, maar ook in de volle zon gaat de zonwering automatisch omhoog. Hoe kan ik dit uitschakelen? Moet ik de sensor verwijderen of iets via de afstandbediening instellen?
In de afbeelding is een foto van de afstandbediening die ik heb te zien.

Sander D.
Sander D.

Sander D.

Niveau
0
12 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3990 / 5000
punten
Team

Wanneer een Somfy motor wordt voorzien van sensor (zon en/of wind), dan zorgt deze ervoor dat de motor wordt aagestuurt bij ingestelde waardes. Wanneer echter het contact verbroken wordt tussen de betreffende sensor en de motor, dan zal de motor automatisch reageren en het zonnescherm “in” laten gaan, ter bescherming van uw product.

Wij adviseren u dus om te controleren of:
-De eventuele batterijen van de betreffende sensor nog goed zijn
-De sensor nog op zijn plaats zit en (wanneer het een windsensor is, nog kan draaien)
-De motor nog reageert op de sensor (test de sensor)

Wanneer de sensor het contact met de motor verloren heeft, dan adviseren wij u om in contact te treden met uw leverancier of anders met een Somfy dealer in uw regie, te vinden via https://www.somfy.nl/vind-een-verkooppunt-bij-u-in-de-buurt

Sander D.
Sander D.

Sander D.

Niveau
0
12 / 100
punten

Voor zover ik kan zien zitten er überhaupt geen batterijen in de zonne/wind sensor.
De vraag is ook meer hoe ik de sensor kan loskoppelen van de zonwering zodat deze helemaal niet meer reageert op de sensor. Of kan ik hierbij iets instellen via de afstandsbediening?

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3990 / 5000
punten
Team

U kunt de sensor loskoppelen van de zonwering door meer dan 2 seconden op de afstandsbediening op de PROG toets te drukken (indien u meerdere zonwering heeft, let er op dat u met de grote blauwe knop eerst de juiste kiest).

Druk vervolgens kort op de PROG toets van de Soliris Sensor RTS zon/wind automaat.
Ter bevestiging zal de zonwering kort bewegen.

Let wel - uw zonwering is nu niet meer beschermd tegen harde wind. Wij adviseren dat u de zon-wind sensor laat nakijken door uw dealer voor een correcte werking.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.