BELANGRIJKE INFORMATIE :

Er is momenteel een storing tussen TaHoma/Connexoon en IFTTT.

Er wordt gewerkt aan een oplossing.

Onbeantwoorde vraag

Verlichting schakelt niet automatisch meer uit met Smart programma of Scenario

Recentelijk heb ik heel wat lampen vervangen voor Philips Hue, zodoende zijn er 14 lampen toegevoegd en tweemaal een zwave schakelaar verwijderd.
Sinds deze aanpassing, zo lijkt het in ieder geval, kan mijn verlichting niet meer uitschakelen d.m.v. een scenario (al dan niet opgenomen in een smart programma i.c.m. een lichtsensor).

• Ik heb een scenario die mijn alarm inschakelt +verwarming uitschakelt +alle verlichting uitschakelt
  • Ik heb een smart programma welke bij bepaalde lichtsterkte alle verlichting op de benedenverdieping in- of uitschakelt
  • Ik heb een scenario welke bij bepaalde tijdstippen één specifieke lamp steeds verder laat dimmen

Al deze smartprogramma's en scenario's lijken geactiveerd te worden (animatie per lamp in de app) maar komen niet tot een resultaat (lamp in- of uitschakelen). Wanneer je de lamp individueel in- of uitschakelt lukt het wel..

Wat kan hier de reden van zijn?

Jeroen V.
Jeroen V.

Jeroen V.

Niveau
0
1 / 100
punt

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3659 / 5000
punten
Team

Er is een bug in de TaHoma dat bij gebruik van meer dan 7 Philips Hue lampen deze in een scenario niet allemaal reageren.
Er staat een update gepland voor 22 mei 2018 waarmee dit probleem verholpen zal worden.

Ik zou je adviseren om in de tussentijd het aantal Philips Hue lampen per scenario te beperken tot 7.

=> Deze bug is inmiddels opgelost - het zou nu moeten werken.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.