BELANGRIJKE INFORMATIE :

Op 16 oktober is er een TaHoma update geweest.

Meer informatie is verzonden per e-mail naar alle gebruikers of te vinden in dit forum bericht

Onbeantwoorde vraag

Kan ik de Tahoma agenda onregelmatig instellen

Ik werk in onregelmatige diensten en zou graag de rolluiken en de deurbel zo willen instellen dat als ik thuis ben NA een nachtdienst, dat de rolluiken van mijn slaapkamer dicht blijven, en de deurbel via een slimme stekker uit staat.
(En na zoveel uur weer open en aan gaan)

Helaas lijkt de agenda alleen de standaard zeven dagen roosters te kunnen automatiseren en niet mijn 10 daagse rooster te snappen. Wordt dit in de toekomst wel ingebouwd? Ik wil dit liever niet via IFTTT moeten oplossen.

Luna T.
Luna T.

Luna T.

Niveau
0
24 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
4432 / 5000
punten
Team

De agenda kan per dag ingestelt worden, kan je op deze manier geen 10 daags rooster inplannen? Of kan je niet het type dag gebruiken - bijvoorbeeld dagdienst, nachtdienst, vrije dag, weekend, etc?

Luna T.
Luna T.

Luna T.

Niveau
0
24 / 100
punten

Somfy schreef: "De agenda kan per dag ingesteld worden, kan je op deze manier geen 10 daags rooster inplannen?"

Het gehele idee van een smarthome is dat ik 1 maal iets programmeer en er verder niet meer naar om hoef te kijken. een 10 daags rooster is niet mogelijk om automatisch te programmeren omdat jullie agenda bestaat uit standaard dagen (7daags) een voorbeeld van wat ik moet programmeren zou zijn:

Maandag: Ochtenddienst (4 uur lichten aan)
Dinsdag: Ochtenddienst (4 uur lichten aan)
Woensdag: Middagdienst (NVT)
Donderdag: Middagdienst (NVT)
Vrijdag: Nachtdienst (NVT)
Zaterdag: Nachtdienst (Start senario na nachtdienst vrijdag)
Zondag: Uitslaapdag (Start senario na nachtdienst zaterdag)
maandag: vrij
dinsdag: vrij
woensdag: vrij
*Herhaal cyclus*

dat moet gewoon geprogrammeerd worden. en nooit meer eindigen. Bijgevoegd zit een screenshot van Google agenda ter verduidelijking.

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
4432 / 5000
punten
Team

Dank voor de uitgebreide uitleg. Ik stuur het door naar de ontwikkelaars om te kijken of dit in de toekomst kan worden toegevoegd.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.