BELANGRIJKE INFORMATIE :

Op 16 oktober is er een TaHoma update geweest.

Meer informatie is verzonden per e-mail naar alle gebruikers of te vinden in dit forum bericht

Onbeantwoorde vraag

Afstellen nodig Glydea gordijnrail?

Beste,

Ik heb een Glydea gordijnrail aangesloten op een Busch Jaeger (free@home) domotica systeem. Hierbij is verder niks ingesteld op het Somfy Glydea systeem zelf. De gordijnen reageren, maar gaan vaak niet volledig dicht of open. Soms gaan ze dicht, maar lopen dan nog door en gaan weer een stukje open. Ik vraag me af of er nog een en ander moet worden afgesteld in het Glydea systeem zelf? Of is het puur plug en play?

R P.
R P.

R P.

Niveau
0
2 / 100
punten

Antwoorden

Somfy
Somfy

Somfy

Niveau
3
3794 / 5000
punten
Team

De Glydea is in principe een plug & play systeem dat zichzelf inleert. Het kan natuurlijk zijn dat dit proces niet goed is gegaan.
Wanneer het witte kapje onder de motor eraf wordt gehaald vind je hier een RST knopje. Wanneer je deze indrukt en vasthoudt totdat de motor 3x een korte open/dicht beweging maakt is de motor gereset en begint het zelf leersysteem weer bij de eerstvolgende sturing.

Ander iets om te controleren is of de rails (met en eventueel zonder) gordijnen wel soepel loopt. Bijvoorbeeld - zitten de gordijnen in een koof, dan kan dit wel eens een krap zijn waardoor deze stroef loopt en op een gegeven moment gewoon stopt met lopen (een soort obstakel detectie). Voor wat betreft de gesloten gordijnen die weer even open gaan kan het zijn dat de gordijnen net te kort zijn? Of loopt de motor gewoon echt nog even in de tegenstelde richting? Indien het laatste, dan zal dat gezocht moeten worden in het domotica systeem.

© Copyright Somfy Nederland - Ontdek al onze oplossingen voor een verbonden huis : TaHoma draadloos huisautomatiseringssysteem, onze partners en producenten in huisautomatisering. Neem contact op met een Somfy-vakman of koop uw Somfy-oplossing online.